Szabályzat

Kérlek olvasd el ezt is: http://rbrassistansz.blogspot.com/2011/09/sziasztok.html

Technikai keretrendszer
A bajnokság technikai keretrendszerét a Rallysimfans plugin adja. A szabályok és a plugin NEM teszik lehetővé az offline mód használatát. Ezen kívül a plugin változó technikai képességeinek függvényében a bajnokság közben is jelentős, akár szabályváltozással járó módosulások lehetnek a játékmenetben.


Autók törése,törés átvitel

A törésmodell Reduced.Az autók gyorsasági szakaszokon szerzett sérülései csak a szervizben kerül kijavításra, így ahol két gyorsasági között nincsen szerviz ott az előző szakasz céljában található állapotú autóval kell megkezdeni a következő gyorsaságit.


Versenyjárművek

A bajnokságban bármilyen a pluginban használható autóval lehet indulni.
A versenyzőknek a nevezés során 1 kategóriát kell megjelölni, amelyek között a szezon folyamán csak 1* válthat. Az előre megjelölt kategóriákon kívül más autót nem használhat a versenyző.


A bajnokság versenyei

A Bajnokság versenyeit versenynaptár tartalmazza. A naptár kiadását követő időpont módosítás jogát fenntartom


Bajnokság fordulói

Egy forduló 1 rallyból áll mely 2-3 versenynapot (leg) tartalmaz. Az időbeosztás könnyítése érdekében mindenki saját belátása szerint teljesítheti a versenynapot. A versenynapok csütörtök 06:00-tól kedd 23:59-ig érhető el. A leg-ek eredményeinek összesítéséből áll elő az adott rally végeredménye.
Szigorú szabály, de a csalások kiküszöbölése érdekében szükséges, hogy a rally újrakezdésére nincsen lehetőség, ha a versenyző kiesik programhiba miatt az a saját technikai gondja. A rally technikai hiba miatti
folytatásának egyetlen támogatott módja, ha a szakasz betöltése közben, a szakasz végén, a beérkezés után, ill. két szakasz közben fagy le/lép ki a program. Ebben az esetben a szerver regisztrálta a szakasz teljesítését, ill. még nem jegyezte fel az új indítását. Ilyenkor rövid ideig (6 perc) még lehetőséget biztosít a plugin arra, hogy a megszakadt rallyt folytatni tudja a versenyző. A megszakadt rally az Online Rally/Continue Rally menüben érhető el. Ugyanakkor a rally folytatása nem befolyásolja az éppen esedékes szakasz előtti szerviz lehetőségeket. Amennyiben nem lehet a szakasz előtt beállítást váltani akkor az általa utoljára használt setuppal kell teljesíteni a szakaszt(/szakaszokat), a folytatás ténye miatt változtatásra nincsen lehetőség. Szerver kommunikációs hibára egy külön protokoll kerül kidolgozásra, amely a plugin leírásában fog szerepelni, amíg ez nem áll rendelkezésre, addig a rally folytatására nem tud a szervezőség garanciát vállalni. Közvetlenül a gyorsaságik után mindenkinek lehetősége van kommentárt
írnia az éppen szerzett tapasztalatairól, élményeiről. Vezetés közben lehetőség van a pause funkció használatára. Ez nem von magával se időbüntetést, se kiesést, tehát pause esetén épp úgy folytatható a verseny, mint a játék normál quick race módjában. A pause funkciónál viszont vigyázni kell rá, hogy kb. fél óra után lejár a login a szerverre. Ezért javasolt csak rövid ideig, max. 10-15 percig használni, illetve a szakaszok között sem tölteni több időt. A fordulók lebonyolítását esetlegesen érintő, hosszabb idejű szolgáltatás kimaradás esetén a szervezők egyéni elbírálás alapján kompenzálhatják a kiesett időt. A kompenzáció az adott forduló nyitva tartásának utólagos hosszabbításával történhet. Szélsőséges esetben, szintén egyedi elbírálás szerint, az adott forduló törlésre kerülhet.


Replayek mentése
A plugin minden egyes gyorsasági után automatikusan elmenti az adott szakasz ismétlését. Ezen replay-eket a versenyzők kötelesek megtartani egészen a következő bajnoki forduló megkezdéséig. A visszajátszások szúrópróba szerűen bekérhetők az adott fordulók után.


Útfelület, időjárás
A bajnokság futamain az időjárási tényező változó. Egy gyorson esős és száraz idő lehet (egységesen mindenkinek), míg az útfelület lehet dry, damp és wet. Az időjárásról a pluginban és a webes felületen is egy %-os valószínűsített statisztikai érték ad információt (statisztika szerint a 90%-os eső azt jelenti, hogy 10-ből 1x nem esik). Annak érdekében, hogy a forduló lefutása során minden versenyző ugyanazzal az információval rendelkezzen, ezért 0% vagy 100%-os csapadék lesz.


Vágások

A bajnoki fordulókon a szakaszok kismértékű levágása engedélyezett. A mérték meghatározásához illetve a vágások kiértékeléséhez a szervezőség a következő irányelveket határozza meg: A levágások szempontjából megkülönböztetett a valódi életben reálisnak ill. nem reálisnak tekinthető vágás. Reálisnak az a vágás tekinthető, ahol a vágásra felhasznált felület szintben és járhatóságban nem különbözik számottevően az útfelülettől, valamint belátható a pályán kívüli útszakasz. Ebben az esetben olyan mértékű vágás is engedélyezett, ahol a versenyautó elhagyja az útfelületet. Irreális vágásnak tekinthető a partoldalakra, peremekre felkapatás, valamint a normál esetben előre be nem látható területekre (bozótba, fák közé) való behajtás, ebben az esetben két kerékkel az út fölött kell maradnia a versenyautónak. Külön megemlítem a „korlátozást”.
A korláton való haladás szándékos megítélése illetve több alkalommal előforduló esetekben az adható maximális büntetést von maga után.
A vágások megítélését befolyásoló szempont még a szándékosság és az, hogy a vágás ténylegesen járt-eidőnyereséggel. A szándékosság megítélésében a szervezőség súlyosbító körülménynek tekinti a kanyarodás hiányát, különösen több, egymást követő kanyar ívének teljes figyelmen kívül hagyását. Nem számít vágásnak az olyan ugratás, ahol a versenyautó az útfelületről indul (tehát nem az útperemről) és oda is érkezik vissza. Nem számít vágásnak súlyos pályaelhagyás esetén sem a nyilvánvalóan elrontott kanyarvétel, ha nem jár időnyereséggel. A büntetési tételek szabálytalan vágás esetén 10 mp időbüntetés vágásonként, amely az irreális vágásoknál a szakasz számottevő elhagyásával 20 mp-re emelkedik. A fentieknél súlyosabb, szándékos és pillanatnyi nyereséggel járó szakasz részlevágások,- kihagyások minimum 1 perc idővel, ismételt vagy különösen súlyos esetben kizárással büntethetők. A szervezőség fenntartja a jogot, hogy a vágások realitását maga ítélje meg, és a fenti elvek figyelembevételével egyedi alapon dönt a vágások szankcionálásáról.





A versenyek értékelése
A bajnokság versenyein az értékelés alapját a megrendezett futamok összesített időeredménye képezi, mégpedig úgy, hogy a legjobb helyezett az a versenyző, akinek az összesített idő eredménye (esetleges időbüntetésekkel együtt) a legkevesebb. A további helyezések sorrendjét az időeredmények növekvő sorrendje adja. Értékelésre csak a megrendezett futamok mindegyikén célba érkező, mért idővel rendelkező versenyző kerül.
Holtverseny: Az összesített pontjaikat kitevő versenyek abszolút értékelésében elért több első, második, harmadik, stb. helyezés a döntő. A kategóriákban a legjobb abszolút helyezés a döntő. Amennyiben holtverseny alakul ki egy bajnoki futamon, az a versenyző tekintendő győztesnek, aki az első gyorsasági szakaszon a jobb időeredményt érte el. Amennyiben ez nem elegendő a holtverseny eldöntéséhez, úgy a második, harmadik, stb. gyorsasági szakaszok eredményét kell figyelembe venni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése